Onder deze titel verscheen in ‘The Guardian’ van 14 juni een artikel dat inzoomt op het gebruik van computers en tablets in de klas. Daarin schrijft de auteur dat – in tegenstelling tot wat de mainstream argumentatie is – het gebruik van deze technologische middelen het leerproces niet bevorderd, wel integendeel.
Je kan het hele artikel hier nalezen.
Nieuwe minimumdoelen voor 2e en 3e graad S.O.
/in Actueel /door steiner_adminOp woensdag 12 juli 2023 gaf het Vlaams Parlement groen licht voor de nieuwe minimumdoelen voor de 2e en 3e graad S.O.
Poëzie is het hart van de Steinerschool
/in Actueel /door Enya CornelisEen gedicht van Wilbert Lambrecht.
Winterhulp voor Oekraïne
/in Actueel /door Enya CornelisDe ECSWE werkt samen met de internationale hulporganisatie Die Freunde der Erziehungskunst Rudolf Steiners om de steiner/waldorf-beweging in Oekraïne te helpen overleven.
Onze pedagogische begeleidingsdienst als partner in het Europese HERMMES-project (Holistic Education, Resilience and Media Maturity in Educational Settings)
/in Actueel /door Robyn HanssensVanaf 1 april 2022 is de pedagogische begeleidingsdienst van de Federatie Steinerscholen een actieve partner van HERMMES