Handleiding Schoolbeleid voor Onderwijskwaliteit

Advies bij deze handleiding

De Pedagogische Begeleidingsdienst van de Federatie Steinerscholen heeft als decretale opdracht de steinerscholen te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun eigen kwaliteitsbeleid. In deze handleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod  die inspiratie kunnen bieden om onderwijskwaliteit professioneel te benaderen.

Download hier het document Handleiding Schoolbeleid voor onderwijskwaliteit.

Inhoud

1. Advies bij deze handleiding

2. Eigen visie op onderwijskwaliteit

3. Mijn Steinerschool is OK

4. Persoonlijke ontwikkeling staat centraal

5. De leerkrachten en de klaspraktijk

6. Leerlingenbegeleiding

7. Omgaan met diversiteit

8. Rapportering en oriëntering*

9. Personeelsbeleid en professionalisering

10. Bedding voor ontwikkelingsprocessen

11. Het schoolbeleid ontwikkelt kwaliteit

12. Bewoonbaarheid, veiligheid en hygiëne

13. Financieel beleid

14. Zelfevaluatie

15. Voorlichting bij doorlichting

16. De weg is het doel

Bijkomende vragen of opmerkingen?

Contacteer Kevin Caestecker

Actueel

Nieuwe minimumdoelen voor 2e en 3e graad S.O.

Op woensdag 12 juli 2023 gaf het Vlaams Parlement groen licht voor de nieuwe minimumdoelen voor de 2e en 3e graad S.O.

Poëzie is het hart van de Steinerschool

Een gedicht van Wilbert Lambrecht.

Winterhulp voor Oekraïne

De ECSWE werkt samen met de internationale hulporganisatie Die Freunde der Erziehungskunst Rudolf Steiners om de steiner/waldorf-beweging in Oekraïne te helpen overleven.

Onze pedagogische begeleidingsdienst als partner in het Europese HERMMES-project (Holistic Education, Resilience and Media Maturity in Educational Settings)

Vanaf 1 april 2022 is de pedagogische begeleidingsdienst van de Federatie Steinerscholen een actieve partner van HERMMES