Actueel

Pluralism in Assessment. Symposium over alternatieve evaluatiemethodes

Op 15 januari 2016 organiseert ECSWE in Luxemburg het symposium “Pluralism in Assessment. Exploring Alternatives to Standardised Testing”. Deze conferentie bekijkt de effecten van gestandaardiseerde tests op zowel de leerlingen als de leraren. Verder gaan de deelnemers ook op zoek naar nieuwe vormen van evaluatie die de creativiteit, de motivatie en het zelfvertrouwen van de leerlingen stimuleren.
Onderzoek heeft aangetoond dat de externe druk om te testen invloed heeft op de kwaliteit van het onderwijs. Leerkrachten hebben de neiging om les te geven met het oog op testing in plaats van de leerlingen een creatieve en betrokken leeromgeving te bieden. Tegelijk neemt ook het stressniveau in de klas toe. Alternatieven zijn dus zeker aan de orde.

 

Tijdens het symposium wordt gekeken naar vragen als:

  • Welk effect hebben gestandaardiseerde tests op de kwaliteit van het onderwijs en het welbevinden van leerlingen en leraren?
  • Kunnen we methodes ontwikkelen die de leerwinst en het welbevinden van leerlingen positief ondersteunen?

 

Wil je graag mee kijken naar en denken over dit onderwerp? Schrijf je dan snel in voor dit symposium!

Meer info en inschrijven doe je via de website van ECSWE.

 

index

 

 

 

T